دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
28 تير 1400 - 01:13

ساماندهی فضای مجازی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در طرح فضای مجازی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در طرح فضای مجازی موضوع حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و سامان‌دهی فضای مجازی دیده شده و حمایت حقوقی از کاربران در این طرح مدنظر قرار گرفته است.
کد خبر : 9515

پایگاه رهنما :

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظر کارشناسان درباره این طرح استماع شد.

وی افزود: ما بر بررسی طرح فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی اصرار داریم و معتقدیم بررسی این طرح در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی باعث می‌شود که هم صحن مجلس بتواند دیگر مسائل مختلف و دغدغه‌های مردم را مورد بررسی قرار دهد و هم این طرح در کمیسیون تخصصی به صورت دقیق‌تر و تخصصی‌تر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر قوانین مصوب براساس اصل ۸۵ قانون اساسی قوانین آزمایشی با دوره زمانی سه تا پنج سال هستند و در این فرصت می‌تواند ضمن ارزیابی قانون در زمان اجرا در فرصت کافی نسبت به تهیه و تصویب قانون جامع‌تر در این زمینه اقدام کرد.

نصیرایی خاطرنشان کرد: در طرح فضای مجازی موضوع حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و همین‌طور ساماندهی فضای مجازی دیده شده و حمایت حقوقی از کاربران و حمایت از آن‌ها در زمانی که متحمل ضرر و زیانی می‌شوند مدنظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: ۷۰ درصد پهنای باند اینترنت کشور ما در اختیار پیام‌رسان‌های خارجی است و یکی از مواردی که در طرح فضای مجازی به دنبال آن هستیم افزایش پهنای باند برای پیام‌رسان‌های داخلی است و دیگر الزامی است که برای سازمان‌های دولتی در نظر گرفته شده تا آگهی‌های بازرگانی خود را در پیام‌رسان‌های داخلی منتشر کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: علاوه بر این موارد متعدد دیگر نیز در بحث حمایت پیام‌رسان‌های داخلی و ساماندهی فضای مجازی در طرح حمایت از فضای مجازی دیده شده است.
منبع: فارس

ارسال نظرات